Προς απογραφή του χρέους του Δημοσίου

από kapetanios

Του Γ Κύρτσου
ΠΗΓΗ
«Οι πολιτικοί, κρατικοί παράγοντες που μας υπερχρέωσαν
πρέπει να βρεθούν αντιμέτωποι με τις ευθύνες τους.»

Το τελευταίο διάστημα δημιουργείται δυναμική στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό υπέρ της πλήρους απογραφής του χρέους του ελληνικού Δημοσίου. Το θέμα έθεσε πρώτος ο πρόεδρος του ΣΥΝ κ. Τσίπρας, ο οποίος ανακοίνωσε ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ θα αναλάβει πρωτοβουλία για τη σύσταση επιτροπής της Βουλής για τον έλεγχο του δημόσιου χρέους. Παράλληλα, 200 προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό υπέγραψαν έκκληση για σύσταση Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου (ΕΛΕ).Την έκκληση παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου, την περασμένη Πέμπτη, η ανεξάρτητη βουλευτής Σοφία Σακοράφα, ο καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου Κώστας Λαπαβίτσας,ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Σπύρος Παπασπύρος,η συγγραφέας Νάντια Βαλαβάνη,ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Γιώργος Κατρούγκαλος και ο μουσικοσυνθέτης Διονύσης Τσακνής. Μεταξύ των προσωπικοτήτων που υπογράφουν είναι ο γνωστός διανοητής Νόαμ Τσόμσκι, ο σκηνοθέτης Κεν Λόουτς και ο Μανώλης Γλέζος. Ορισμένοι από αυτούς που στηρίζουν τη δημιουργία Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου για το χρέος του ελληνικού Δημοσίου αναφέρονται στο προηγούμενο του Ισημερινού, που μπόρεσε να απαλλαγεί από ένα μέρος των οφειλών του αφού πρώτα απέδειξε ότι προέκυψαν από καταχρηστικό, διαπλεκόμενο και ασύμφορο για τη χώρα δανεισμό.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία, το δημόσιο χρέος της Ελλάδας θα φτάσει στα τέλη του 2012 στο 160% του ΑΕΠ  και θα χρειαστούν προγράμματα σκληρής λιτότητας με παράλληλες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες για να υποχωρήσει κάτω από το 100% του ΑΕΠ –στα επίπεδα του 2007– μέχρι το… 2025. Αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο, γιατί,αν κρίνουμε από τις μέχρι τώρα εξελίξεις, το ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται 1-2 χρόνια πριν από την ελεγχόμενη χρεοκοπία. Ανεξάρτητα από το ποιο σενάριο θα πραγματοποιηθεί, είναι φανερό ότι έχουμε μπροστά μας οικονομικές δυσκολίες που θα διαρκέσουν 15-30 χρόνια, ανάλογα με τη δυνατότητα διαχείρισης των συσσωρευμένων προβλημάτων.

Αυτόματα δημιουργείται πρόβλημα πολιτικής νομιμοποίησης του δημοκρατικού μας συστήματος. Δεν είναι δυνατόν να θυσιάσουμε το οικονομικό και κοινωνικό μέλλον μιας-δύο γενεών για να πληρώσουμε τις «χρυσές» υπογραφές διαφόρων επιτηδείων της πολιτικής και του κρατικού μηχανισμού, οι περισσότεροι από τους οποίους συνδυάζουν την έλλειψη επαγγελματικής σταδιοδρομίας με τον εντυπωσιακό οικογενειακό και ατομικό πλουτισμό. Η απογραφή του χρέους του ελληνικού Δημοσίου μπορεί να οδηγήσει αρκετά εύκολα στον προσδιορισμό των δανειακών συμβάσεων που χρηματοδότησαν κυκλώματα μαύρου πολιτικού χρήματος, ήταν προκλητικά ασύμφορες για το ελληνικό Δημόσιο και δεν συνδυάστηκαν με την κατασκευή ολοκληρωμένων έργων υποδομής ή τη σωστή εκτέλεση προμηθειών. Υπάρχουν επίσης δανειακές συμβάσεις ή και πολιτικές αποφάσεις που οδήγησαν στην υπερχρέωση του ελληνικού Δημοσίου για καθαρά κομματικούς, πελατειακούς λόγους. Πίσω από κάθε «χρυσή» υπογραφή υπάρχουν διευθύνσεις και ονόματα πολιτικών και κρατικών παραγόντων. Αυτοί πρέπει να αναλάβουν τις οικονομικές, πολιτικές,ακόμη και ποινικές ευθύνες τους για να αποκατασταθεί η ισορροπία του πολιτικού συστήματος και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για δημιουργική προσπάθεια και έξοδο από την πολυδιάστατη κρίση το συντομότερο δυνατόν.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα με βάση την επικαιρότητα, μπορούμε να αναφέρουμε συγκεκριμένα παραδείγματα σκανδαλωδών δανειακών συμβάσεων που ζημίωσαν το ελληνικό Δημόσιο και συνέβαλαν στην υπερχρέωσή του.

  • Η κυβέρνηση Σημίτη προχώρησε την περίοδο 2000-2001, με πρωτοβουλία του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Τσοχατζόπουλου, στην κατεπείγουσα παραγγελία 4 γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214. Το ελληνικό Δημόσιο υποχρεώθηκε να καταβάλει ένα ποσό της τάξης των 2 δισ. ευρώ, το 75% προκαταβολικά, για 4 υποβρύχια, εκ των οποίων μόλις πρόσφατα παρέλαβε το ένα, το οποίο μάλιστα θεωρείται προβληματικό και χαρακτηρίζεται από κύκλους του Πολεμικού Ναυτικου ως «υποβρύχιο που γέρνει». Αποκαλύψεις των αρμόδιων γερμανικών αρχών και των ΜΜΕ ενισχύουν την εντύπωση ότι η βλαπτική για τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου παραγγελία συνοδεύτηκε από την καταβολή μιζών ύψους 90 εκατ. ευρώ. Σαν να μην έφτανε αυτό, η κυβέρνηση Παπανδρέου βρήκε (δανεικό κι αυτό) άλλο 1 δισ.ευρώ για να παραγγείλει άλλα 2 υποβρύχια τύπου 214 από την ίδια γερμανική κατασκευάστρια εταιρεία.Δανειακές υποχρώσεις 3 δισ.ευρώ δημιουργήθηκαν από ένα σκάνδαλο των κυβερνήσεων Σημίτη και Παπανδρέου.
  • Μεγαλύτερων διαστάσεων είναι το οικονομικό σκάνδαλο με τον υπερδανεισμό του ΟΣΕ. Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ πέρασαν το κόστος υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου στις οικονομικές πλάτες του ΟΣΕ, οδηγώντας τον στη χρεοκοπία. Επρόκειτο για μια μεθόδευση των δύο κομμάτων εξουσίας που αποσκοπούσε στην ανάθεση κατασκευαστικών έργων σε συγκεκριμένες κοινοπραξίες,χωρίς να υπάρχει άμεση επιβάρυνση του δημοσιονομικού ελλείμματος ή του δημόσιου χρέους. Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση το Δημόσιο ανέλαβε να εξυπηρετήσει τα χρέη ύψους 10 δισ. ευρώ που βαρύνουν τον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να σημειωθεί νέα, μεγάλη αύξηση του δημόσιου χρέους και να αντιδράσουν αρνητικά οι αγορές, επιβάλλοντας δυσμενέστερους όρους δανεισμού στο ελληνικό Δημόσιο. Από αυτά τα 10 δισ., τουλάχιστον τα 5 πήγαν σε έργα σιδηροδρομικής υποδομής που εγκαταλείφθηκαν ως ασύμφορα ή έμειναν ημιτελή λόγω έλλειψης αναγκαίων πόρων. Με αυτά τα χρήματα θα είχε ολοκληρωθεί, προ πολλού,ένα σύγχρονο εθνικό οδικό δίκτυο, χωρίς μάλιστα τα προκλητικά υψηλά διόδια που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί. Και σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, είναι εύκολο να μάθουμε ποιοι ακριβώς μας «φέσωσαν» με 5 δισ. ευρώ εξυπηρετώντας συγκεκριμένα συμφέροντα και τη σκοτεινή τους ιδιοτέλεια.
  • Μικρότερης οικονομικής κλίμακας αλλά μεγάλου πολιτικού συμβολισμού είναι η μεθόδευση που ακολουθήθηκε από τις κυβερνήσεις Καραμανλή και Παπανδρέου για να περάσουν οι οφειλές του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στις πλάτες των φορολογουμένων. Η κυβέρνηση Καραμανλή χορήγησε, μέσω της Εθνικής το 2007,δάνειο ύψους 95 εκατ.ευρώ στον ΟΜΜΑ για να επεκτείνει τις κτιριακές του εγκαταστάσεις. Το συγκεκριμένο δάνειο καλύφθηκε από την εγγύηση του Δημοσίου, ο ΟΜΜΑ –το πολυσυζητημένο δημιούργημα του Χρήστου Λαμπράκη– δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του, και τώρα η κυβέρνηση Παπανδρέου περνάει τα 95 εκατ. ευρώ στο δημόσιο χρέος και στις πλάτες των φορολογούμενων πολιτών, χωρίς μάλιστα να εγείρει οποιαδήποτε απαίτηση έναντι του Μεγάρου.Η εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων συμφερόντων γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ, ενώ στη σχετική συζήτηση που έγινε στη Βουλή αποκαλύφθηκε ότι έχουν δοθεί κι άλλα δάνεια στον ΟΜΜΑ, με εγγύηση του Δημοσίου, χωρίς να ειναι σε θέση το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να διευκρινήσει ποιοι ακριβώς τα πληρώνουν.

Από τα 350 δισ. ευρώ που χρωστάει σήμερα το ελληνικό Δημόσιο και δεσμεύουν τις δύο επόμενες γενιές είναι αρκετά εύκολο να προσδιοριστούν δάνεια ύψους 80 έως 100 δισ. τα οποία απλώς εξυπηρέτησαν συγκεκριμένα συμφέροντα με τρόπο που προκάλεσε μεγάλη βλάβη στο δημόσιο συμφέρον. Οι πολιτικοί και κρατικοί παράγοντες που έβαλαν τις σχετικές υπογραφές πρέπει να βρεθούν αντιμέτωποι με τις ευθύνες τους. Το Δημόσιο –αφού πρώτα εξυγιανθεί– θα πρέπει να στραφεί εναντίον τους διεκδικώντας αστικές αποζημιώσεις, ενώ θα πρέπει να υπάρξουν νομοθετικές ρυθμίσεις με τις οποίες θα στερηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι βουλευτικές αποζημιώσεις, συντάξεις, ασφαλιστικά προνόμια κτλ., προκειμένου να περιοριστεί κάπως η οικονομική ζημιά για την πατρίδα μας. Προς το παρόν, τιμωρούμε την κοινωνία για να επιδοτήσουμε την ατιμωρησια των υπευθύνων της χρεοκοπίας. Η απογραφή του χρέους του ελληνικού Δημοσίου, εάν γίνει σωστά, θα συμβάλει στον προσδιορισμό των υπευθύνων για τη χρεοκοπία, στην απόδοση ευθυνών, στην αποκατάσταση της δημοκρατικής ομαλότητας.

Σχετικά άρθρα:

12 Σχόλια to “Προς απογραφή του χρέους του Δημοσίου”

  1. Θεωρώ πολύ σημαντικό το συγκεκριμένο θέμα και προσπαθώ να το παρακολουθώ όσο γίνεται τελευταία. Μέχρι στιγμής, έχω καταλήξει σε ένα μεσοβέζικο συμπέρασμα: Μπορεί να είναι ακατόρθωτη η απόσβεση του χρέους ως στόχος (αφού δυστυχώς, κατά τα φαινόμενα, προϋποτίθεται κήρυξη επίσημης πτώχευσης για να επιτευχθεί, πράγμα αδύνατο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα…), αλλά δεν παύει να είναι χρήσιμος ο λογιστικός έλεγχος, όπως αναφέρεται και στο κείμενο, για την «απόδοση ευθυνών και την αποκατάσταση της δημοκρατικής ομαλότητας».

    Δεν ξέρω εσείς πως το κρίνετε, αλλά θα χαιρόμουν φυσικά, αν υπήρχαν δυνατά επιχειρήματα υπέρ της (έστω και μερικής) απογραφής…

    Κάποια στοιχεία/απόψεις καταγράφηκαν πρόσφατα κι εδώ:
    http://lemesia.wordpress.com/2011/02/17/

    Την καλημέρα μου!

  2. Oι εξεταστικες επιτροπες στην Ισλανδια για τις πολιτικες και ποινικες ευθυνες του χρεους δεν αστειευονται . Μια αντιστοιχη «εκθεση της αληθειας» χρειαζομαστε http://sic.althingi.is/

  3. μουαχαχα τωρα θα κανω εγώ τον αντιδραστικό 🙂

    εννοούμε μια εξεταστική επιτροπή όπως αυτή της siemens, των δομημένων (είχε γινει γιαυτα εξεταστική?) και του βατοπεδίου??.. για να ξέρω δηλαδή να κοιμάμαι ήρεμος

    καθε εξεταστική επιτροπή θα έχει μια συντριπτική πλειοψηφία βουλευτών αυτής και της προηγουμενης κυβέρνησης και άρα θα δει όπως στη siemens πως όλα ήταν καλώς καμωμένα (πέρα από τον κακό τζουμάκα)

    άρα γυρνάμε στο κουτάκι ένα

    ΥΓ τελικά ο κομαντάντε τσίπας κάνει την μία επαναστατική κίνηση πίσω από την άλλη . Τόσο εξωθεσμικός που οι γιακοβίνοι θα ήταν περίφανοι 🙂

  4. πείτε με παλιομοδίτη, αλλά διαφωνώ με την προσέγγιση του ζητήματος πλήρως (μερικοι μάλιστα θα έπρεπε να έχουν βγάλει και κάποια συμπεράσματα από το παρελθόν τους, ειδικά όταν το πολιτικό του μόρφωμα, καθορίσθηκε από αυτό, όπως ο ΣΥΝ για το 89, όπου αναγκάστηκε τελικά να παραδεχθεί ότι η έγκληση του ΑΠ ήταν βρώμικη συναλλαγή, ενώ εγώ πιστεύω ότι δεν ήταν, μην τρελλαθούμε κιόλας. Αυτό που έγινε ότι πάτησαν την πεπονόφλουλα αυτού να κάνουν τους Εισαγγελείς και άφησαν το Μητσοτάκη και τους άλλους να κάνουν Πολιτική ).
    Οι λόγοι είναι οι ακόλουθοι:

    1. Δεν μιλάμε για κίνηση κάποιου δικαστικού λειτουργού, με την οποία μπορεί να συμφωνούσα, αφού αφορά το πεδίο δράσης του. Μιλάμε για κίνηση στην «πολιτική σκακιέρα», άρα, πέραν της οποιαδήποτε επιχειρηματολογίας, αυτό που συμβαίνει είναι ότι «ιεραρχείται» το θέμα της απόδοσης ΠΟΙΝΙΚΩΝ ευθυνών ως κύριο για την περίοδο. Αυτό το θεωρώ λάθος, διότι δεν πιστεύω ότι έτσι είναι (δηλαδή αν και υπάρχει σοβαρό ζήτημα διαφθοράς, αυτή δεν είναι η κύρια αιτία για το Χρέος)

    2. Εννοείται ένα λογικό «άλμα», ήτοι «για να διαπραγματευθούμε την ..επιμήκυνση ,πρέπει να βασιστούμε ότι το χρέος είναι απεχθές, ΑΡΑ ξεκινάμε τον αγώνα για την απόδειξη της ..απέχθειας, ΑΡΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ θα ενισχυθεί ο στόχος για κούρεμα και ελάφρυνση».
    Το θεωρώ πολιτικά λάθος, έχει να κάνει με βολουνταριστική προβολή, αφού θεωρούν ότι το αποτέλεσμα αυτών που εγείρουν θα έχει μονοσήμαντο αποτέλεσμα.

    3. Κατά τη γνώμη μου , δεν θα γίνει αυτό, αυτό που θα γίνει είναι είτε «αθώοι με τη βούλα» ή ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ, θα «πάνε κάποιοι μέσα» (εξαρτάται από το πόσοι συμπεριλαμβάνονται σε σχεδιασμούς για την επόμενη βόλτα) και αφού «σφάχθηκαν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι», «η Πόλις θα έχει αποκαθαρθεί» και …..το μέλλον θα είναι μπροστά μας ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ.

  5. ………………που μπόρεσε να απαλλαγεί από ένα μέρος των οφειλών του αφού πρώτα απέδειξε ότι προέκυψαν από καταχρηστικό, διαπλεκόμενο και ασύμφορο για τη χώρα δανεισμό……..

    Ονειρεμένα είναι όλα αυτά , αν δεν είχαμε πειστεί ((από τις ενέργειες που ήδη έχουν γίνει μέχρι τώρα ) από την ελληνική κυβέρνηση ότι, η κινητήρια δύναμή της , δεν είναι το καλό των πολιτών και της πατρίδας μας (πράμμα που οι Ισλανδοί και Ισημερινοί το έχουν αποδειγμένα)
    αλλά η σωτηρία των τραπεζιτών, εδώδιμων και αποικιακών κατ ‘ εξοχήν.
    Οπότε, αυτό θα ήταν διαπραγματευτικό ατού , μόνο στην περίπτωση που θα εκλεγόταν μιά καινουρια κυβέρνηση με αυτήν κυρίως την εντολή .
    δ

  6. Έχω συμφωνήσει στο παρελθόν με το λογιστικό έλεγχο του χρέους αλλά ως τμήμα μιας ολοκληρωμένης πολιτικής που θα απευθύνεται στους δανειστές και τους εταίρους μας στη βάση όχι τόσο ηθικών επιχειρημάτων αλλά σε πραγματολογικά στοιχεία! Η εξυπηρέτηση του χρέους είναι αδύνατη και ο δρόμος που ακολουθούμε οδηγεί σε ανεξέλεγκτη χρεωκοπία ,όταν οι συνθήκες θα γίνουν αφόρητες ,που θα τινάξει στον αέρα το σύστημα και θα συμπαρασύρει στην καταστροφή μεγάλο μέρος του ευρωπαικού οικοδομήματος!Ενώ ένα γενναίο κούρεμα του χρέους θα εξασφαλίσει την αποπληρωμή του υπολοίπου και μελλοντικά κέρδη των δανειστών!
    Δυστυχώς μια τέτοια πολιτική ειλικρινών εξηγήσεων ,ουσιαστικής διαπραγμάτευσης επί των πραγματικών μεγεθών και προοπτικών της χώρας ακόμη και της εκμετάλλευσης του γεγονότος ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο του δανειολήπτη αλλά και του δανειστή, απουσιάζει παντελώς από την πολιτική ατζέντα και κυρίως από την ατζέντα της κυβέρνησης!
    Νομίζω ότι αυτή η πρωτοβουλία γίνεται από αυτούς που την αναλαμβάνουν με γενναιότητα και καλή πρόθεση καθώς διαπιστώνουν την αδυναμία τους να παρέμβουν πιο ουσιαστικά όντες εκτός παιγνίου με την σημερινή πολιτική κατάσταση και τους υπάρχοντες συσχετισμούς! Έτσι αναγκάζονται να καταφεύγουν στην ηθική πλευρά του χρέους εάν ο Κύρτσος παρουσιάζει σωστά τις θέσεις της Επιτροπής ,πράγμα πολύ αμφίβολο!!
    Το χρέος όμως δεν είναι απεχθές μόνο όταν είναι παράνομο αλλά και όταν οδηγεί ένα κράτος σε ανικανότητα να προσφέρει στοιχειωδώς τις υπηρεσίες για τις οποίες υποτίθεται ότι υπάρχει! Και σε αυτόν τον δρόμο βαδίζουμε!Έχει ξεφύγει αυτή η πλευρά από τους συντελεστές της πρωτοβουλίας όπως φαίνεται από το άρθρο του Κύρτσου ;.Είναι προς έλεγχον.

    Τεσπα ,καλή σαρακοστή για τους ..ευσεβείς αν και στα τέστ …γονιμότητας εμφανίζεται απόλυτα ικανή να είναι …γκαστρωμένη! 😉

  7. Καλησπέρα σε όλους

    Όπως είναι φυσικό ο Κύρτσος προσπαθεί ,εμμέσως πλην σαφώς, να μετατοπίσει το μεγαλύτερο βάρος της ευθύνης στο ΠΑΣΟΚ, παρ όλα η στόχευση του στις περιπτώσεις που αναφέρει είναι καίρια.

    Αγαπητή Λεμέσια δεν θεωρώ αδύνατη την κήρυξη επίσημης πτώχευσης για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Εδώ δεν την θεωρούν απίθανη ακόμη και η ηγεσία της ΕΕ.
    *
    πολίτα
    έχει ενδιαφέρον η περίπτωση των Ισλανδών , πολύ δε περισσότερο την στιγμή που εκκρεμεί το δημοψήφισμα και οι πολιτικές διεργασίες που θα δρομολογηθούν εξαιτίας του, αλλά δεν βλέπω να αμφισβητούν μέρος του χρέους
    *
    Waste
    Στο μυαλό μου δεν έχω μια εξεταστική σαν και αυτές που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε μιας και δεν θεωρώ απαραίτητο να γίνει κάτω από την ομπρέλα των πολιτών κομμάτων. Σαφώς και η συμμετοχή τους είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη αλλά μέχρι εκεί.
    *
    αναγνώστα
    Πότε αποδέχτηκε ο ΣΥΝ ότι η παραπομπή στο ειδικό δικαστήριο του ΑΠ ήταν αποτέλεσμα βρώμικης συναλλαγής? Δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο !
    *
    Δημητρούλα μ
    Είναι πολύ σημαντικό να κατευθύνουμε την οργή του κόσμου η οποία όλο και θα μεγαλώνει τις επόμενες ημέρες προς αυτήν την κατεύθυνση . Να εκφραστεί δλδ πολιτικά και όχι επιλέγοντας τον δρόμο μιας βίαιης αντίδρασης στην οποία είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα κάνουν έντονη την παρουσία τους οι τάσεις αυτοκαταστροφής
    *
    Νικαλφα
    Και η δική μου η γνώμη είναι η αποφυγή ηθικών επιχειρημάτων . Νομίζω ότι ένας «αγοραίος» λόγος θα έχει καλύτερα αποτελέσματα

  8. Και δυο λόγια (να πω κι εγώ την παρόλα μου) για την οπτική γωνία μέσα από την οποία οδηγήθηκα να υπογράψω και την σχετική έκκληση (άντε παίδες και κόρες, να βάζουμε και καμιά υπογραφή λέμεε- η δική μου είναι κοντά στο 3000 😉 )

    Η πρόθεση της πρωτοβουλίας για την δημιουργία επιτροπής λογιστικού ελέγχου (ΕΛΕ) είναι η επιτροπή να είναι διεθνής και να αποτελείται από ορκωτούς λογιστές του χρέους και των δημόσιων οικονομικών, από νομικούς, οικονομολόγους, αντιπρόσωπους των εργατικών οργανώσεων και μέλη των οργανώσεων την κοινωνίας των πολιτών. Δεν αποκλείει την συμμετοχή των πολιτικών κομμάτων όπως είπα και στον Waste αλλά η συμμετοχή τους δεν θα καθορίσει ούτε τον τρόπο της έρευνας ούτε και την κατεύθυνση της. Υπό αυτήν λοιπόν την οπτική όσοι πιστοί προσέλθετε.

    Είναι πολύ σημαντικό κατά την γνώμη μου και ανεξάρτητα με το αποτέλεσμα της να βάλει τέτοιες βάσεις ούτως ώστε να δούμε και στην χώρα μας τα κινήματα των πολιτών να παίρνουν όλο και πιο συχνότερα ενεργό μέρος στα πολιτικά δρώμενα και να αξιώνουν κάτι περισσότερο από μια ψήφο -και αυτή λειψή (όσον αφορά την συμμετοχή) κάθε 4 χρόνια.

    Ας δούμε κατά αρχήν εάν υπάρχει και ποιο είναι αυτό το απεχθές χρέος (δλδ εάν κάποια συμφωνία έβλαψε το δημόσιο συμφέρον και έγινε εν αγνοία μας) και μετά να δούμε εάν προκύπτουν ή όχι ποινικές ευθύνες για το πολιτικό προσωπικό . Μην βλέπουμε τα πράγματα μέσα από ένα στενό κομματικό πρίσμα , ας δούμε εάν τέτοιες κινήσεις δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια στροφή της κοινωνίας σε διαφορετικές λογικές .

    Ο αναγνώστης έφερε σαν παράδειγμα το 89 αλλά παρά το γεγονός ότι το αποτέλεσμα της δίκης (παρωδίας κατά την γνώμη μου) αθώωσε τον Αντρίκο και την παρέα του εντούτοις η κοινωνία πείστηκε ότι το σκάνδαλο Κοσκωτά ήταν υπαρκτό όπως ήταν υπαρκτή και η διαπλοκή της πολιτικής με τα νέα οικονομικά τζάκια που τότε έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους στον τόπο μας . Παρά το γεγονός ότι ο αυριανισμός συνέχισε να μολύνει για 3-4 χρόνια την πολιτική ζωή εν τούτοις άφησε το έδαφος στους εκσυγχρονιστές λίγα χρόνια να πάρουν τα ηνία στα χέρια τους έστω κι αν τα αποτελέσματα δεν δικαίωσαν την φήμη και τις ελπίδες που καλλιέργησαν
    Και η εξεταστική για το Βατοπαίδι κατέληξε σύντομο ανέκδοτο και μπορεί να μην αποδόθηκαν ποινικές ευθύνες( έξαλλου ήταν γνωστό ότι τα αδικήματα είχαν παραγραφεί) αλλά η συναλλαγή ακυρώθηκε και οι κοινή γνώμη αποδέχτηκε ότι ήταν ένα σκάνδαλο.
    Δάνεια ΝΠΔΔ και δάνεια ΔΕΚΟ (πχ. η αγορά ηλεκτρονικού υλικού του ΟΤΕ από τη Siemens, το σύστημα C4I). Δανειακές συμβάσεις για δημόσια έργα, κυρίως από το ΠΔΕ (πχ. στην Ελλάδα 1 χιλιόμετρο εθνικής οδού Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης/ΠΑΘΕ κοστίζει 6 φορές περισσότερο από ένα αντίστοιχο χιλιόμετρο στην Πορτογαλία και Ισπανία.! Ληξιπρόθεσμα δάνεια κρατικών τραπεζών σε επιχειρήσεις (επισφαλείς απαιτήσεις), καθώς και δάνεια ιδιωτικών τραπεζών προς σε επιχειρήσεις με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου είναι λίγα από αυτά που θα μπορούσαν να θεωρηθούν επαχθή .Το δάνειο του Σημίτη από την γκόλτμαν ύψους 3δις ευρώ με σκοπό τον εξωραϊσμό της οικονομίας μας με στόχο την ένταξη μας στην ΟΝΕ (με τα καταστροφικά αποτελέσαμε που βιώνουμε) θα μπορούσε άνετα να θεωρηθεί επαχθές
    Οι εγγυήσεις που δίνονται κατά δεκάδες δισεκατομμύρια στις ιδιωτικές τράπεζες σήμερα απειλούν να εκτοξεύσουν το χρέος μας σε δυσθεώρητα ύψη . Ο ξαφνικός θάνατος της οικονομίας μας εξαιτίας τους είναι παρά πολύ πιθανός . Ο πολίτης θα βρεθεί αντιμέτωπος με συνέπειες πράξεων για τις οποίες ουδέποτε ρωτήθηκε και με τις οποίες δεν συναίνεσε.

    Σε μια χώρα που η απονομή συλλογικών ευθηνών έδωσε την ευκαιρία στους πιστωτές του ίδιου του πολιτικού συστήματος να εξαπολύσουν μια επίθεση στο σύνολο σχεδόν της κοινωνίας μας η απενοχοποίησή της αποτελεί και αυτή ύψιστη προτεραιότητα

  9. Εκτός θέματος αλλά εντός άρθρου και δεν αντέχω να μη το σχολιάσω!
    «Από αυτά τα 10 δισ., τουλάχιστον τα 5 πήγαν σε έργα σιδηροδρομικής υποδομής που εγκαταλείφθηκαν ως ασύμφορα ή έμειναν ημιτελή λόγω έλλειψης αναγκαίων πόρων. Με αυτά τα χρήματα θα είχε ολοκληρωθεί, προ πολλού,ένα σύγχρονο εθνικό οδικό δίκτυο, χωρίς μάλιστα τα προκλητικά υψηλά διόδια που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί.»

    Εδώ γελάνε!

    Πέρα από το γεγονός ότι τα 5 δις περιλαμβάνουν μέσα τεράστιες μίζες και υπερτιμολογήσεις ,ο πραγματικός λόγος που αυτά τα έργα δεν ολοκληρώθηκαν είναι γιατί όλες οι κυβερνήσεις υπέκυπταν στις πιέσεις των κατασκευαστικών ομίλων για τις υπερτιμημένες ,άχρηστες,εάν υπήρχε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο ,περιβαλλοντικά καταστροφικές και αντιοικονομικές υπέρ οδούς που είναι και θα είναι υπό κατασκευή για πολλά χρόνια στηρίζοντας τους κατασκευαστικούς ομίλους, τις βιομηχανίες αυτοκινήτων της ΕΕ ,τα διυλιστήρια,τις μεταφορικές εταιρίες και τα ΚΤΕΛ! Όλα εις βάρος της οικονομίας ,του περιβάλλοντος και της ανταγωνιστικότητας της χώρας!

  10. Νικο
    εδω δεν έριξαν_ με ελάχιστη επιβάρυνση _δίπλα από την Εγνατία οδό των πολλών δις € από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Έβρο και δυο ράγες για να μεταφέρουν τα προϊόντα σχεδόν τζάμπα!

  11. Για να έχουμε την σωστή εικόνα για τον ρόλο και τους στόχους της Επιτροπής λογιστικού ελέγχου του χρέους:

    ««Η ΕΛΕ δεν έχει στόχο να βρει ποιο χρέος είναι καλό, ποιο κακό και να ζητήσει από τον ελληνικό λαό να πληρώσει το πρώτο μέρος. Τέτοιου είδους τοποθετήσεις γίνονται είτε από άγνοια είτε εκ του πονηρού. Σκοπός της ΕΛΕ είναι να διερευνήσει το χρέος, να ρίξει φως, να δει τι είναι νόμιμο, τι είναι μη νομιμοποιημένο και τι είναι μη διατηρήσιμο ή μη βιώσιμο. Σκοπός της είναι επίσης να κινητοποιήσει τον εργαζόμενο και τον καθημερινό άνθρωπο γενικότερα, να τον εμπλέξει άμεσα στην αντιμετώπιση του χρέους, ώστε να πάψει να είναι παθητικός παρατηρητής, υποζύγιο. Αν προκύψει χρέος μη νόμιμο, θα προτείνουμε τη διαγραφή του ευθέως. Αν τα πορίσματά μας δείξουν ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο, ότι διαλύει το κράτος πρόνοιας, τον κοινωνικό ιστό, ουσιαστικά στοιχεία της κοινωνικής ζωής, όπως συγκοινωνίες και σχολεία, θα κάνουμε προτάσεις και για αυτό».
    » Ο Αρμαγεδδών είναι εδώ»
    http://www.makthes.gr/news/economy/70667/

  12. Νικο
    κάτι πήρε το αυτί μου το πρωί ότι η μιζνες ενδιαφέρεται σοβαρά για την ΔΕΗ (φήμες δε λένε ότι το θέμα συζητήθηκε ανάμεσα στον γιωργάπη και την Μερκελ στο ραντεβού που είχαν τις προάλλες)

Σχολιάστε