Οι μαθητικοί αγώνες στο απόσπασμα

από kapetanios

Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ
Ορεστιάδα 06-09-2010
Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ν. Ορεστιάδας
Τηλ.-FAX: 25520-24361
e-mail : belmeebr@otenet.gr
Blog: http://belmeevrou.wordpress.com

ΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Οι πρωτοφανείς προσπάθειες τρομοκράτησης και εκφοβισμού 105 (!!!) μαθητών των σχολείων μας, σχετικά με τις καταλήψεις του Οκτωβρίου του 2009, συνεχίζονται.
Αρχές Ιανουαρίου η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Ορεστιάδας διέταξε προανακριτική διαδικασία, η οποία υλοποιήθηκε στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που πέρασε, χωρίς να διαπιστωθούν ποινικά κολάσιμα αδικήματα. Αντί η υπόθεση να μπει στο αρχείο, οι μαθητές δέχτηκαν κλητήριο θέσπισμα να παραστούν στο ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΗΛΙΚΩΝ στις 29/10/2010 (μια μέρα μετά τη σχολική παρέλαση!!), αφού όμως περάσουν πρώτα με τους γονείς τους από την Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων για να συζητήσουν σχετικά με την πράξη που κατηγορούνται.
Ποιες είναι όμως οι πράξεις για τις οποίες κατηγορούνται; Παραθέτουμε το κλητήριο θέσπισμα της Εισαγγελέως για 15 μαθητές (μέλη του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου Γυμνασίου της Ορεστιάδας) αυτολεξεί και διατηρώντας τη στίξη του:

«ΠΡΑΞΗ
Παράβαση άρθρου μόνο της από 4-12-99 ΠΝΠ ως κυρώθηκε με άρθρο πρώτο Ν. 2811/00
ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ:…………………
Κατηγορούνται ως υπαίτιοι για το ότι, στην Ορεστιάδα, κατά το χρονικό διάστημα από 12-10-2009 έως 16-10-2009:

Οι κατ/νοι, ανήλικοι τυγχάνοντας και δη έχοντας συμπληρώσει το 13ο και όχι το 18ο έτος της ηλικίας τους, από κοινού ενεργώντας κατόπιν συναπόφασης παρεμπόδισαν και διέκοψαν την ομαλή λειτουργία δημόσιου σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και παρέμειναν παράνομα στο χώρο λειτουργίας αυτού, και δη το ως άνω χρονικό διάστημα τυγχάνοντες μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ορεστιάδας (μέλη του 15μελούς Συμβουλίου μαθητών) και νόμιμοι εκπρόσωποι των μαθητών του ως άνω σχολείου, ως εκλεγέντα μέλη του 15μελούς συμβουλίου του ως άνω σχολείου, συντόνισαν καταλήψεις του ως άνω σχολείου, το οποίο έκλεισε από μαθητές με αλυσίδες και λουκέτα που τοποθετήθηκαν στην κεντρική είσοδο του σχολείου, εμποδίζοντας την είσοδο των υπολοίπων μαθητών και καθηγητών στο σχολείο, και παρέμειναν παρά τη θέληση της δ/νσης του σχολείου, διακόπτοντας κατά το ως άνω χρονικό διάστημα έως και τις 16-10-2009 την ομαλή λειτουργία του 3ου Γυμνασίου Ορεστιάδας.»

Μπορεί ο καθένας να έχει τις όποιες επιφυλάξεις του για τις μορφές αγώνα που επιλέγουν οι μαθητές και για το αν προβάλλουν τα αιτήματά τους με τον πλέον πρόσφορο τρόπο. Αν όμως σαν μεγαλύτεροι και κυρίως σαν δάσκαλοι θέλουμε να τους βοηθήσουμε, αυτό μπορεί να γίνει μόνο με παιδαγωγικό τρόπο.
Το μαθητικό κίνημα, στο πλαίσιο της αυτονομίας του, μπορεί να καθορίζει τα αιτήματά του καθώς και τους τρόπους ανάδειξης και διεκδίκησής τους. Οι μαθητές μπορούν να ασκούν ανεμπόδιστα τα δημοκρατικά τους δικαιώματα, να λαμβάνουν αποφάσεις και να τις υλοποιούν μέσα από τα αντιπροσωπευτικά, συλλογικά τους όργανα, όπως ορίζεται άλλωστε και με το νόμο. Γιατί μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές μας ασκούνται στη δημοκρατία και εξελίσσονται σε ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη.

Η παραπομπή σε δίκη των 105 μαθητών σηματοδοτεί μια ξεκάθαρη τρομοκράτηση όχι μόνο των ιδίων, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας. Πρόκειται για τρομοκράτηση των γονιών, των εργαζομένων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών που αμφισβητούν την αντιεκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται αλλά και γενικότερα όλων των νέων μέτρων και του μνημονίου, ώστε χωρίς αντιδράσεις να αποδέχονται ότι αποφασίζεται στην ΕΕ και υλοποιείται από την κυβέρνηση, προς όφελος του κεφαλαίου.
Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην ανάμειξη της εισαγγελίας των δικαστών και της αστυνομίας στη σχολική ζωή και δράση.

· Οι εισαγγελείς, οι δικαστές και η αστυνομία δεν έχουν καμιά θέση στα σχολεία μας.

· Να σταματήσει κάθε δίωξη των μαθητών.

· Να καταργηθεί ΤΩΡΑ «η πράξη νομοθετικού περιεχομένου», δηλαδή το «ιδιώνυμο» εναντίον των μαθητών.

Για το Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ:  ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ ΧΑΡΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:  ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ ΚΙΚΗ

ΠΗΓΗ

Advertisements

7 Σχόλια to “Οι μαθητικοί αγώνες στο απόσπασμα”

  1. «Γιατί μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές μας ασκούνται στη δημοκρατία και εξελίσσονται σε ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη». Αγαπητοί …..
    Διαφωνώ ότι η δημοκρατική στάση θα πρέπει να στηρίζεται πάνω σε παράνομες μεθόδους ή να διεκδικεί παράνομα αποτελέσματα. Διαφωνώ επίσης πως θα πρέπει να έχει κάποιος ενοχές όταν επιζητά την τήρηση ενός δημοκρατικά θεσμοθετημένου νόμου, είτε συμφωνεί είτε διαφωνεί μαζί του, έστω κι΄ άν χρειάζεται στο τέλος να απευθυνθεί στην δικαιοσύνη (εισαγγελέα). Επειδή θεωρώ ότι ειδικά τα παιδιά εκπαιδεύονται να είναι δημοκρατικά, θα πρέπει να ξέρουν ότι δημοκρατία δέν σημαίνει αυθαιρεσία αλλά τήρηση των νόμων της πατρίδας, διότι ο νόμος υπάρχει για την υπεράσπιση κυρίως των αδυνάτων. Αν διαφωνεί κάποιος με τον νόμο, υπάρχουν και πάλι νόμιμες διαδικασίες αντίδρασης και επίσης εκλογές και μέ την ψήφο μας μπορούμε άν θέλουμε να πετύχουμε ακόμα μεγαλύτερες ανατροπές. Η ζωή όμως αποδεικνύει ότι δέν το θέλουμε, αλλοιώς κατι άλλο θα είχαμε κάνει. Ας δουλέψουμε λοιπόν με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο σύμφωνα με αυτά που έχουμε δημοκρατικά αποφασίσει ότι μας αξίζουν να ζήσουμε. Η δημοκρατία σίγουρα οφείλει να είναι ελαστική, να δίνει δυνατότητα επιλογής, αλλά να ορίζει και όρια, αλλοιώς οι άνθρωποι ….θα φάμε τις σάρκες μας μεταξύ μας σαν τα θηρία άν αρχίζουμε και ορίζουμε κατά ομάδες το δίκιο το συμφέρον και το νόμιμο όπως κάθε φορά εμείς το αντιλαμβανόμαστε.
    Σας ευχαριστώ
    Σπύρος Τριανταφυλλόπουλος

  2. @κ Τριανταφυλλόπουλε το νομιμο δεν είναι και ηθικό.
    Η νομιμοφροσύνη είναι χαρακτηριστικό άλλων πολιτευμάτων ==> κάθε άλλο παρα δημοκρατικών

  3. Ε ναι , το προβλημα των σχολιων και της δημοσιας α-παιδειας ειναι οι παρανομες καταληψεις. Εδω και τωρα τα παιδια στο αποσπασμα προς γνωση και συμορφωση

  4. Καλημέρα σας
    Συμφωνούμε νομίζω πως η ανάληψη της ευθύνης των πράξεών μας σε ατομικό επίπεδο, δέν είναι ούτε «απόσπασμα» ούτε τιμωρία, αλλά τρόπος για μιά ηθική ικανοποίηση (αυτοπραγμάτωση) και μια αίσθηση ελευθερίας για όλους μας. Κοινωνικά η ανάληψη ευθύνης των πράξεών μας, πιστεύω ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία μιάς υγειούς κοινωνίας. Συμφωνούμε επίσης ότι η ηθική και ο νόμος πολλές φορές δεν ταυτίζονται, όμως ο προορισμός του νόμου είναι να «κανονίζει» ευρύτερα την ζωή της ανθρώπινης κοινωνίας και να κρατάει ισορροπίες, ενώ η ηθική επειδή ειναι ζήτημα υποκειμενικό, προσωπικό του κάθε ενός μας, μπορεί να παρουσιαστεί και με άπειρες απόψεις. Αν τελικά η ηθική υπερβαίνει σε δύναμη και αποδοχή, είναι δηλαδή πολύ πιό ισχυρή απο τον νόμο, τότε μπορούμε να μιλάμε για «επανάσταση» (σκέψου το Πολυτεχνείο). Και βέβαια η κατάσταση αυτή που αναφέρω, είναι εντελώς διαφορετική και απέχει «έτη φωτός» απο τις καταλήψεις υπηρεσιών, δρόμων, νοσοκομείων, σχολείων….που γίνονται καθε λίγο και λιγάκι χωρίς έγνοια για τις άλλες κοινωνικές ομάδες και για τις συνέπειες προς αυτές και που κατατρώει και φθήρει την προσπάθεια για την βελτίωση της καθημερινότητάς μας, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας που θέλουμε απ΄ ότι λέμε όλοι να πετύχουμε, την αναδόμηση της πατρίδας μας. Κανένας δέν είναι είναι ευχαριστημένος απο πρόσωπα και καταστάσεις, όμως πρέπει να σκεφτόμαστε άν ο τρόπος που αποφασίζουμε να διεκδικούμε, μας βοηθάει τελικά σ΄ αυτό που θέλουμε να πετύχουμε ή μας πάει άθελά μας «προς τα πίσω». Και κάτι που άκουσα σήμερα και που πιστεύω ότι ταιριάζει: «μην ρωτάτε τί κάνει η πατρίδα για σας αλλά τι κάνεται εσείς γι΄ αυτήν» είχε πεί ο Κέννεντυ, θέλοντας πιστεύω να τονίσει ότι η προσπάθεια για το προσωπικό καλό οφείλει να γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσεται μέσα στον αγώνα μας για το γενικό καλό, κάτι που εμείς οι Ελληνες λειτουργόντας ατομικιστικά και κοντόφθαλαμα συντεχειακά και με τις λάθος επιλογές μας, χωρίς να το θέλουμε, λειτουργούμε στο τέλος όπως αποδεικνύεται, αρνητικά και απογοητευτικά για την βελτίωση της θέσης της πατρίδας μας. Ευχαριστώ.

  5. @κ Τριανταφυλλόπουλε
    στο σχόλιο σας προσεγγίζετε με μια ιδιαιτέρα απλοποιημένη, επιδερμική θα έλεγα, θεώρηση την πολιτική και κοινωνική διάσταση κάθε κοινωνικής κινητοποίησης και δη της νεολαίας μας, επεκτείνοντας μάλιστα τα συμπεράσματα σας και στην σημερινή συγκυρία.
    Την ίδια μάλιστα στιγμή που υποβαθμίζετε την ηθική έναντι της νομιμότητας ζητάτε την ηθική σας ικανοποίηση μέσα από την τιμωρία των μαθητών που διέπραξαν το έγκλημα «της διατάραξης της σχολικής τάξεως και ηρεμίας».

    Κι όμως κ @Τριανταφυλλόπουλε το περί δικαίου αίσθημα που επικαλείστε αλλά ακόμη και αυτή η ίδια η ελευθερία (ως βασική προϋπόθεση του «δημοκρατικού» πολιτεύματος που υπαινίσσεστε ) έρχεται πολλές φορές σε αντίθεση με το γράμμα του νόμου ===>και όπως ίσως γνωρίζετε οι αναγκαίες και βίαιες πολλές φορές ανατροπές δεν λαμβάνουν χώρα σε συνθήκες αποστειρωμένου εργαστηρίου.
    Δεν είναι λίγες οι φορές που η «νομιμότητα» από όπλο προστασίας της κοινωνίας γίνεται μέσο κοινωνικής και ιδεολογικής χειραγώγησης.

    Και κάτι ακόμη, έχοντας υπόψη μου την έλλειψη εκείνων των κοινωνικών αντιστάσεων και αγώνων που θα διαμόρφωναν το κοινωνικό γίγνεσθαι στην χώρα μας με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι τις ανάγκες ενός οικονομικού και πολιτικού κατεστημένου, μπορώ βάσιμα να ισχυριστώ ότι για την κατάντια μας φταίει σε ένα μεγάλο βαθμό αυτό το οποίο επικαλείσθε ως πανάκεια , η σιωπηρή συναίνεση και υπακοή στο γράμμα των φωτογραφικών νόμων που κατά παραγγελία ψηφίστηκαν απ την μεταπολίτευση και εδώ===> και η αναδόμηση της πατρίδας μας πρέπει να ξεκινήσει από εκεί , την ανυπακοή και την άμεση ανατροπή εδώ και τώρα σε οτιδήποτε μας έφερε σε αυτήν την κατάσταση.
    Και σε αυτήν την ανατροπή τον πρώτο λόγο δεν μπορεί παρά να τον έχει η νεολαία μας που καλείται να πληρώσει τα πολλά λάθη της γενιάς σας/μας.

  6. Σπύρο καλώς ήρθες στο καρνάγιο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: