το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη

από kapetanios

« Η κλασική αγκλική οικονομολογική σχολή δέχεται ως συντελεστάς παραγωγής το Κεφάλαιον, την  Έγγειον  ιδιοκτησίαν και την εργασίαν. Αργότερα η Έγγειος ιδιοκτησία υποβιβάστηκε σε φτωχή αδερφή του κεφαλαίου. Η κλοπή δεν ανακηρύχτηκε ακόμη σε μορφή εργασίας. Ο δαιμόνιος Marx σιωπά. Ωστόσο απεχθανόταν το lumpen proletariat. Τώρα , ακόμη οι κομουνισταί αμιλλώνται εις ηθικότηταν τις μισοπαρθένες των καλών αστικών οικογενειών.

Πέρσι ο αμερικανός john Appel, καθηγητής στο πανεπιστήμιο Agouri της Arizona εδημοσίευσε μιά μελέτη όπου αποδείκνυε οτι η κλοπή είναι μορφή Εργασίας και το κλοπιμαίον οιονεί Ημερομίσθιον. Περαιτέρω ο αμερικανός καθηγητής αναπτύσσει  μια περίπλοκη θεωρία σύμφωνα με την οποίαν το Κλοπιμαίον ως συσσωρευμένη αμοιβή εργασίας , υπόκειται  στον νόμο της Υπεραξίας, αφού η Κλοπή=3ψ v 7α.Ω.

Τολμώ να έχω την ταπεινή γνώμη ότι στο τελευταίο σημείο ο john Appel δεν είναι καθόλου πειστικός. Άλλωστε ο διάσημος εσχάτως στο περιοδικό The Economist play-Boy, ανατρέποντας τις κάπως παράδοξες θέσεις του  Appel δέχεται ότι:

1. άν δεν υπήρχαν διαρήκται τα εμπορεύσιμα αντικείμενα θα χαν μικρότερην αξία, και

2. η εξαφάνισις των ασφαλειών κατά της κλοπής θα είχεν απρόβλεπτως δυσμενείς επιπτώσεις στα επιτόκια των βραχυπρόθεσμων δανείων.

Κάθε φράση τυπωμένη στο χαρτί υπάρχει για να αμφισβητείται. Με τη σειρά μου κι εγώ θα αμφισβητήσω τους δύο αμερικανούς οικονομολόγους.

Προτιμώ  να αποδεχθώ την μαρξιστική άποψη πού διδάσκει:

Ο εργάσιμος χρόνος είναι η ποσοτική έκφραση της εργασίας, εξ ού συνάγεται ότι η Κλοπή αποτελεί πύκνωμα εργάσιμου χρόνου. Η φύσις εχθρεύεται την Εργασίαν. Η φύσις εχθρεύεται τα μάλα της Ηθικήν. Ο Αληθής Άνθρωπος γεννιέται κάθε πρωί. Εγκληματικότης είναι η αγνότης υπο το μηδέν. Το κακόν, εν αντιθέσει προς το Καλόν, είναι άτρωτον. Η αλαζονεία του Κακού παρέχει την Εγκληματικότητα. Η πρωταρχική μορφή του Πλούτου είναι το πλεόνασμα ο κλέφτης σκοτώνει το πλεόνασμα. Ο Διαρρήκτης εξίσου νόμιμος με τον μπακάλη μου.

Η πλειοψηφία των Ηλιθίων εξακολουθεί να αγνοεί πως και Άνθρωπος μπορεί να γίνει εμπόρευμα. Τα όρια της Ελευθερίας αενάως διαστέλλονται….

Ιδού. Η προηγμένη σύγχρονη οικονομολογική σκέψη δέχεται οτι ο κλέφτης επιταχύνει την διακίνηση των Αγαθών, συγκρατεί τις τιμές, μειώνει το ποσοστό Ανεργίας. διατηρεί σε λειτουργία τον θεσμό της ασφαλίσεως κατά των κλοπών, και, επενεργεί ευνοϊκά στα επιτόκια των βραχυπρόθεσμων(ίσως και των μακροπρόθεσμων) δανείων.

Ώστε , έμμεσα, αυτοί οι οικονομολόγοι θεωρούν τον κλέφτη συντελεστή παραγωγής (τουτέστιν εργάτη). Οι αστοί οικονομολόγοι-ήδη από την εποχή του Smith και του Ricardo-αρέσκονται στους Ροβινσώνας Κρούσους.  Δεν  υφίστανται ξεκομμένοι κοινωνικοί τύποι. Ο εργάτης ψ ανήκει στην εργατική τάξη της Χ κοινωνίας  της Ω εποχής. Ο κλέφτης- εργάτης ανήκει στην τάξη των κλεφτών που σε τελική ανάλυση υπάγεται στον υπόκοσμο. Εκει υπάγονται και οι Αλήτες οι Χασισέμποροι, οι πουτάνες, οι νταβατζήδες, οι πλαστογράφοι, οι Λησταί και άλλοι εξίσου έντιμοι επαγγελματίαι….

Η κλοπή έχει την θέση  και την αξιοπρέπεια της. Ο κλέφτης ασκεί ένα δοξασμένο λειτούργημα. Ο κλέφτης ασκεί το αρχαιότερον επάγγελμα του κόσμου. Η Πορνεία έπεται…

Στην Γαλία ο Fouceaut μελετά το θέμα της Τρέλας. Ο Υπόκοσμος δεν είχε αυτήν την τύχη. Τα τελευταία χρόνια οι γάλοι κοινωνιολόγοι αναπτύσσουν μια θεωρία περί Ανθρώπων του Περιθωρίου. Είμαι υποχρεωμένος να αρνηθώ ολοκληρωτικά το περιεχόμενον αυτής της ασαφούς θεωρίας.

Ο Υπόκοσμος διαχωρίζεται οριζοντίως απ τις υπόλοιπες κοινωνικές τάξεις. Η κοινωνική διάρθρωση βασίζεται σε οριζόντια στρώματα. Εδω δεν ενδιαφέρουν οι γνωστές διαταξικές ομάδες της κοινωνίας. Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ Εκμεταλλευτών και Εκμεταλλευόμενων δεν είναι ακριβώς ένα όριον , ούτε περισσότερο ένα χαράκωμα. Ο Υπόκοσμος ζει κάτω από το πέλμα όλου του κόσμου. Μια μαύρη άβυσσος χωρίζει τον κόσμο από τον υπόκοσμο. Το προλεταριάτον και ο Υπόκοσμος μόνο συμβατικά είναι( δηλαδή δεν είναι) σύμμαχοι . όμως ο περιθωριακός άνθρωπος είναι μια έννοια διαταξική…

Η δράση -πίεση όλων των κοινωνικών τάξεων (κόσμος) εξισορροπείται από την αντίδραση των Ανθρώπων της Φάρας (Υπόκοσμος-Αντίκοσμος)

Επιμένω, ο Υπόκοσμος είναι κοινωνική τάξη, με όλα τα γνωρίσματα και τους στόχους μιας κοινωνικής τάξεως ο Υπόκοσμος αποδεικνύεται η πλέον ανθεκτική κοινωνική τάξη.

Δικαιούσθε να γελάτε, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν κλαίτε.

Αποσπάσματα από το «εγχειρίδιο του καλού κλέφτη» του Ηλία Πετρόπουλου

Σεσημασμένου διαρρήκτη καθηγητού του ΒΙΤΤΔ της Antiqua[*] αντιπροέδρου της Αδερφότητος   Απομάχων Διαρηκτών της Adina

ΝΕΦΕΛΗ

Αθήνα 1979

[*]καθώς όλοι ξεύρετε, η Antiqua βρίσκεται στην ΝΑ Ευρώπη, κοντά στην Ελλάδα και στην Τουρκία. Δικαίως η Antiqua θεωρείται αλλόκοτη χώρα. Άνοιξη και καλοκαίρι είναι αποικιακόν βασίλειον, ενώ φθινόπωρο και χειμώνα μεταβάλλεται  είς αποικιακήν Δημοκρατίαν. Όμως τα τελευταία εκατόν-πεντήκοντα έτη συνεχώς, κυβερνάται από κάποιον Δικτάτορα. Γιατί ,βέβαια, Δικτάτορες ήσανε και ο πρώτος βασιλεύς της χώρας, ή ηλίθιος toto και ο ψευτο-δημοκράτης πρωθυπουργός Beni .Zelo. Η Adina είναι η πρωτεύουσα της Antiqua. Πρόκειται για την ασχημότερη πόλη του κόσμου. Ασφαλώς είναι προς τιμήν του ανθρώπου το φαινόμενον της τρέλας και το φαινόμενον της αυτοκτονίας. Στην Adina λίγοι άνθρωποι παλαβώνουν και ακόμη λιγότεροι αυτοκτονούν. Δίχως νάναι βουδισταί, οι κάτοικοι της Adina δέχονται , απαθώς, όλων των ειδών τα ραπίσματα. Η Adina -μια πόλη με τρία εκατομμύρια ψυχές-διαθέτει 1274 δέντρα , 87 ανδριάντες και 782.459 ταβέρνες.

Advertisements
Ετικέτες:

11 Σχόλια to “το εγχειρίδιο του καλού κλέφτη”

  1. «….Δικαιούσθε να γελάτε, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν κλαίτε…..»

    Ισως ενστερνιζομαστε την αποψη του Osho που ελεγε » απλως γελατε και το ζητημα παυει να υφισταται » 🙂

    Αντε και θα κανω γλυκο σταφυλι για τα καλωσορισματα! :-))

  2. αετονύχι παρακαλώ άν γίνεται…
    :))

  3. Θα σε χαλασει αν ειναι σουλτανινα; 😀

  4. ε ναι, όσο νάναι, το αϊτονύχι , τόχει το μάκρος του
    χε χε χε
    αααααααααααχ Κώστα Κώστα
    ααααααααααχαχαχαχαχαα

  5. Η κλημεντινα ομως εχει και το.. γυρισματακι της 😀 😀 😀

  6. Δηλαδή «φραουλίτσα» δεν ξεφλουδίζει καμιά σας; Τεμπέλεεεες 😀
    Καλησπέρα σε όλους, καλό μήνα και καλό χειμώνα (αν και είναι νωρίς ακόμα…) να έχουμε.
    Κάπτεν μου και λοιποί εκλεκτοί καλώς σας βρήκα.

  7. καλώς την Μπερνυ 😉

    κατά τα άλλα εγώ δεν ανακατεύομαι σε γυναικώνε κουβέντες για θα βρω τον μπελά μου
    Προτιμώ κι εγώ λοιπόν να επαναλάβω την μαρξιστική άποψη πού διδάσκει οτι :

    Ο εργάσιμος χρόνος είναι η ποσοτική έκφραση της εργασίας, εξ ού συνάγεται ότι η Κλοπή αποτελεί πύκνωμα εργάσιμου χρόνου. Η φύσις εχθρεύεται την Εργασίαν. Η φύσις εχθρεύεται τα μάλα της Ηθικήν. Ο Αληθής Άνθρωπος γεννιέται κάθε πρωί. Εγκληματικότης είναι η αγνότης υπο το μηδέν. Το κακόν, εν αντιθέσει προς το Καλόν, είναι άτρωτον. Η αλαζονεία του Κακού παρέχει την Εγκληματικότητα. Η πρωταρχική μορφή του Πλούτου είναι το πλεόνασμα ο κλέφτης σκοτώνει το πλεόνασμα. Ο Διαρρήκτης εξίσου νόμιμος με τον μπακάλη μου.
    Η πλειοψηφία των Ηλιθίων εξακολουθεί να αγνοεί πως και Άνθρωπος μπορεί να γίνει εμπόρευμα. Τα όρια της Ελευθερίας αενάως διαστέλλονται….

    ( πρέπει βλέπεις να δημιουργήσουμε το θεωρητικό και ιδεολογικό υπόβαθρο που θα μας επιτρέψει να απαντήσουμε με κλοπή στην κλοπή που επιχειρείται στην πλειοψηφία των εργαζομένων σήμερα ;)- άλλον τρόπο εγώ δεν βλέπω να την βγάζουμε )

  8. Ωρέ κάπτεν μου, συμπάθα με για την αφέλεια, αλλά αυτό το «ο κλέψας του κλέψαντος» μέχρι πού μπορεί να φτάσει δηλαδής; Και, για να λέμε και τα σύκα σύκα, ΤΩΡΑ θ’ αρχίσουν ορισμένοι να κλέβουν; Ταχαμουδήθεν για να κάνουν αντίσταση του στυλ βία στη βία της εξουσίας; Γιατί αν δεν με απατά η επαφή μου με την πραγματικότητα (στην Αθήνα ζω, οχι στην… Κοπεγχάγη) πολλοί δεν χρειάζονταν καν αυτό το άλλοθι ως τώρα για να τσουρνεύουν ό,τι εδύναντο. Κι άλλη λοιπόν ιδεολογικοποίηση της κλοπής; Χμου, ενδιαφέρον επιχείρημα, δε λέω, αλλά… Και καλά ο κλέφτης να σκοτώνει το πλεόνασμα, αλλά αν σκοτώνει το υστέρημα, τι σκατά γίνεται τότε; Κι αν τα όρια της ελευθερίας αενάως διαστέλλονται, πού στην οργή τελειώνει η ελευθερία και αρχίζει η ασυδοσία; Εδώ σε θέλω κάβουρα.
    Σόρι για το σεντόνι, είχα κι άλλα να πω αλλά κρατιέμαι 😆

  9. Μπερνυ

    Φοβάμαι ότι δεν μπορώ να απαντήσω στο ερώτημα σου γι αυτό θα επικαλεστώ το εγχειρίδιο στο οποίο γίνεται σαφές ότι η κλοπή προϋπήρξε της ιδιοκτησίας
    Η ιδιοκτησία αποτελεί σύμφωνα με τις γραφές, την πρωτογενή κλοπή εις βάρος της κοινότητας. Η κλοπή είναι δηλαδή η αναίρεση της Ιδιοκτησίας. Η ιδιοκτησία υπήρξε η κόρη της κοινοχτημοσύνης –η ιδιοκτησία θα υπάρξει ως μάνα της μελλούσης κοινοχτημοσύνης.
    Για να γίνει αυτό (δεν το λέει το εγχειρίδιο αλλά ο υπαινιγμός είναι για μένα σαφής) πρέπει η τέχνη της κλοπής να γίνει κτήμα της πλειοψηφίας του πληθυσμού. Το πρόβλημα μας μέχρι τώρα ήταν ότι οι κλέφτες κρατούσαν τα μυστικά της τέχνης τους για τον εαυτό τους και μόνο! Ψύγματα της τέχνης αυτής πέρασαν από τον υπόκοσμο στον κόσμο

    Η άποψη σου δηλαδή ότι επικρατούσε ο κλέψας του κλέψαντος είναι εν μέρει σωστή αλλα δεν ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα –στην περίπτωση που είχες δίκιο η ιδιοκτησία δεν θα είχε επιβληθεί, εκ των πραγμάτων, της κοινοχτυμοσύνης

  10. ο μπρός
    βο η θά τε να σηκώ σουμε το κλέπτειν
    πά νω απ την ελλάδα.

    (μέρες τώρα πούναι γεννέθλιες να μη ξεχνιώμαστε )

    δ

  11. μήπως ξέρετε που μπορώ να το βρω γιατί το ψάχνω και δεν το βρίσκω;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: